Rannetuet ja vetoremmit lisäävät treenitehoa

Vetoremmit, oteremmit ja nostohihnat mahdollistavat suuret kuormat voimaharjoittelussa. Joskus kuntosalitreenissä haluaa keskittyä täysin itse liikkeeseen ja testata omia maksimejaan. Tähän tarkoitukseen remmit ja hihnat soveltuvat erinomaisesti, sillä suoritus ei tyssää esimerkiksi heikkoon puristusvoimaan.
Nostohihnat ja vetoremmit antavat treenajalle mahdollisuuden kuormittaa tiettyä harjoituksen kohteena olevaa lihasryhmää, mihin haluaa enemmän keskittyä. Eli liikkeen saa tuntumaan oikeassa lihaksessa. Oteremmien ansiosta toistoja voi tehdä enemmän tai laittaa enemmän painoja. Ote ei hajoa, sillä remmit tai hihnat auttavat pitämään tangosta tukevasti kiinni.

Saatavilla on eri mallisia, säädettäviä ja kiinteitä, sekä myös rannetuella varustettuja vetoremmejä ja -hihnoja. Vetohihnoja ja oteremmejä valmistetaan myös eri materiaaleista. Nahka pitää yleensä parhaiten, eli jos käytät vetoremmejä usein ja painot ovat raskaat, niin voi olla hyvä satsata nahkaisiin remmeihin. Se on kuitenkin myös makuasia.

On hyvä muistaa, että vetoremmien käyttö voi heikentää käsi- ja kyynärlihasten luonnollista aktivaatiota ja puristusvoimaa. Näin ollen on välillä hyvä olla käyttämättä oteremmejä tai hihnoja ja tehdä toistoja pienemmällä kuormalla, jotta voima käsienkin lihaksissa pysyisi monipuolisesti yllä..

Älä menetä enää otettasi, vaan kokeile oteremmejä!