Toimitusehdot



Sisältö

 

1. Yleiset ehdot

Treenikauppa on Gymstick International Oy:n ylläpitämä verkkokauppa, jossa Gymstick International Oy (Y-tunnus 1799954-3) toimii myyjänä. Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Kussakin tilauksessa sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Myyjä ei vastaa tuotteille tai asiakkaille aiheutuneista välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka johtuvat force majeure -tilanteesta eli ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota myyjä ei kohtuudella voi voittaa. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä niin pian kuin se on mahdollista.

Noudatamme kuluttajasuojalain (20.1.1978/38) säännöksiä. Mikäli ostajana on yritys sovelletaan muita sovittuja ostoehtoja tai suomen kauppalakia.

 

2. Osapuolet

Asiakas tarkoittaa henkilöä, joka tekee tilauksen verkkokaupasta. Asiakkuus astuu voimaan, kun asiakas on:

  • hyväksynyt nämä sopimusehdot ja tehnyt tilauksen vahvistamalla tilauksen
  • maksanut tilauksensa valitsemallaan tavalla tai vahvistanut tilauksen annettujen ohjeiden mukaisesti

Myyjänä toimii Gymstick international Oy ("Treenikauppa"). Myyjän yhteystiedot ilmenevät jäljempänä. Treenikauppa varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

 

Myyjän tiedot

  • Gymstick international Oy
  • Y-tunnus 1799954-3
  • Ratavartijankatu 11, 15170 Lahti
  • Asiakaspalvelun puhelinnumero +358 50 4617 320
 

3. Tilaus

Tilauksen suorittamisen jälkeen vahvistamme tilauksen lähettämällä tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiin. Tarkista saamasi tilausvahvistus huolellisesti, jotta se on yhtäläinen tekemäsi tilauksen kanssa. Jos tilauksella on useampia tuotteita voi olla, että ne lähetetään eri aikaan riippuen tuotteen tilasta. Tuotteen tilan olemme pyrkineet ilmoittamaan tuotesivulla mahdollisimman tarkasti niiden tietojen mukaan, joita meillä kunakin aikana on. Mikäli tilauksesi sisältää ennakkomyynnissä olleita tuotteita tullaan ne lähettämään tuotesivulla olevan arvion mukaisesti mahdollisesti erillisenä toimituksena muista tilauksen tuotteista.

Pidätämme oikeuden perua tai muuttaa tilausta, jos tilauksessa oleva tuote on loppuunmyyty. Mikäli tuote on loppunut varastosta, ilmoitamme siitä mahdollisimman pikaisesti. Ensisijaisesti pyrimme tarjoamaan vastaavanlaisen tuotteen tilalle. Voit hyväksyä uuden tarjouksemme tai perua sen osittain tai kokonaan.

Tapauksessa, jossa on huomattavissa merkittävä kirjoitus- tai painovirhe mainoksessa tai verkkokaupassa pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus yksipuolisesti. Tämä pätee myös tilauksiin, joista tilausvahvistus on vastaanotettu. Treenikaupalla on mahdollisuus tehdä muutoksia tilauksiin siihen asti, kunnes tavara on lähetetty varastoltamme.

Emme toimita tilauksia ahvenanmaalle.

4. Tuotteet & hinnat

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hintoihin lisätään asiakkaan valitseman toimitustavan ja maksutavan mukaiset kulut, jotka ilmoitetaan ennen tilauksen hyväksymistä. Tuotteet myydään niillä hinnoilla ja niillä toimituskuluilla ja maksutapalisillä, jotka ovat olleet verkkokaupassa tilauksen tekohetkellä voimassa pl. tapaukset, joissa on havaittavissa selkeä virhe hinnoittelussa. Myyjä pidättää oikeuden rajoittaa tai olla myymättä tuotteita poikkeuksellisen suurissa erissä tai hinnoitteluvirheestä johtuen.

Tuotesivulla olevan virheellisen tiedon johdosta tapahtuva tuotteenpalautus tulee ilmoittaa Treenikaupalle kohtuullisessa ajassa tilauksen vastaanottamisesta.

Treenikauppa ei ole vastuussa valmistajan sivuilla olevista tiedoista tai lupauksista.

Tuotekuvat saattavat poiketa tarjotusta tuotteesta. Tuotekuvissa saattaa esiintyä kokonaisuutta havainnollistava kokoonpano tuotteita, jotka eivät kuulu myytävään tuotteeseen.

5. Maksutavat

Treenikauppa verkkokaupassa on käytössä Klarna Checkoutin tarjoamat maksupalveut; kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet, pankki- ja luottokortit sekä lasku ja osamaksu. Tilaushetkellä käytössä olevat maksutavat näkyvät asiakkaalle tilauslomakkeella. Asiakkaalta kysytään maksutavan edellyttämänä erilaisia yhteystietoja, kuten esimerkiksi yhteystiedot ja puhelinnumero. Jotkin maksutavat saattavat vaatia myös henkilötunnuksen antamista. Maksutapalisä määräytyy valitun maksutavan mukaan. Lopullinen hinta on nähtävissä ennen tilauksen vahvistamista.

Mikäli valitset Klarna laskun tai osamaksun sinulta vaaditaan henkilötunnuksen syöttämistä. Klarna tarkistaa ostohetkellä ostajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta. Luottoarviossa klarna määrittelee luottokelpoisuuden kolmella tavalla 1.) aikaisempi maksuhistoria klarnalla, 2.) ostosumman suuruutta, 3.) ulkopuolista tietoa luottotietopalvelusta. Mikäli maksaminen ei onnistu laskulla voit käyttää kuitenkin muita klarnan tarjoamia maksutapoja.

Lisätietoja käytössä olevista maksutavoista löytyy Klarnan omilta sivuilta

6. Toimitustavat

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-2 työpäivää tilauksen maksamisesta ja vahvistamisesta. Sen lisäksi kuljetusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää – tämä riippuu kuitenkin kuljetuskumppanistamme ja kohteen paikkakunnasta. Kuljetusaika voi vaihdella myös valitun toimitustavan tai tilatun tuotteen mukaan. Pyrimme lähettämään arkisin kello 12 mennessä tehdyt tilaukset samana päivänä. Kello 14 jälkeen tai viikonloppuisin ja pyhinä tehdyt tilaukset pyritään toimittamaan seuraavana arkipäivänä. Sivuilla ilmoitettu toimitusaika on paras mahdollinen arvio tuotteet keskimääräisestä toimitusajasta, mutta siinä ei huomioida muuttuvia tekijöitä kuten, kuljetusliikkeen tekemiä muutoksia, kuljetusliikkeen aikataulutusta toimitusosoitteeseen. Pidätämme oikeuden toimitusarvion paikkansapitävyydestä.

Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla. Saatavilla olevat toimitustavat ovat näkyvillä kassalla ennen tilauksen hyväksymistä. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustapaa tai kuljetusmuotoa mikäli näemme sen parantavat palvelua tai valittu toimitustapa ei ole mahdollista käyttää tilauksen toimituksessa. Emme vastaa kuljetusyhtiön tekemistä muutoksista toimituksessa kuten postiautomaatin muuttaminen postin palvelupisteeksi.

Vastaamme tuotteiden vahingoittumisesta kuljetuksen yhteydessä, kunnes tilaus on luovutettu ja hallinta siirtynyt ostajalle. Huomioithan, että rahti- ja pakettitoimituksissa vahingoittumisen riski siirtyy ostajalle toimituksen luovuttamisen jälkeen ja sen siirtäminen asuntoon on ostajan vastuulla. Ostajan tulee olla lisäksi paikalla vastaanottamassa tilauksen. Kuljettaja voi vaatia henkilötunnuksen näyttämistä ennen luovutusta.

Jos asiakas on tilannut tuotteen sisäänkannolla tai asennettuna on ostajan vastuulla tehdä tarvittavat suojaukset lattialle, karmeihin, seiniin sekä muihin asunnon osiin. Lisäksi asennusalue tulee olla valmiiksi siisti ja muutoinkin valmis asennusta varten. Mikäli asentaja joutuu tekemään muita lisätöitä, jotka eivät suoraan liity laitteen asennukseen, veloitetaan siitä hinnaston mukainen tuntitaksa 60€ (alv. 24%). Minimiveloitus 1/2 tuntia. Työturvallisuussyistä kuljettajan/asentajan on pukeuduttava turvavarusteisiin, eivätkä he voi myöskään poistaa turvakenkiä, jonka takia erityisesti lattian suojaaminen on erittäin tärkeää.

Sisällekanto/asennus tulee perua 24h ennen tilauksen lähettämistä.

Jos toimitusta/asennusta ei voida suorittaa myyjästä riippumattomista tekijöistä kuten asunnossa olevista esteistä, tilauksen peruuttamisesta liian myöhään tai ostaja ei ole paikalla sovittuna aikana, emme hyvitä toimituksesta/asennuksesta muodostuneita kuluja. Jos asennuksen kohteessa ei ole ketään paikalla sovittuna aikana, katsomme asennustyön peruuntuneeksi asiakkaan toimesta määräajan umpeuduttua.

Treenikauppa ei vastaa kolmannen osapuolen ("kuljetusliike") aiheuttamista välillistä tai välittömistä vahingoista toimituksen yhteydessä.

Tilavuudeltaan tai painoltaa suurissa lavalähetyksissä pyritään tilaus toimittamaan pääsääntöisesti mahdollisimman lähelle ulko-ovea tai vähintään piha-maalle johon on esteetön pääsy. Sisäänkanto / asennuspalvelu on lisäpalvelu eikä sisälly perustason rahtitoimitukseen. Asiakkaan vastuulla on tilausvaiheessa huomioida suuren jakoauton (kuorma-auton) esteetön pääsy pihamaalle. Mikäli keliolosuhteet, tien kunto, kapea tie tai muu jakoautoa estävä asia ei mahdollista toimitusta ulko-oven välittömään läheisyyteen luovutetaan tilaus lähimmässä mahdollisessa paikassa. Vahinkovastuu siirtyy tilauksen luovuttamisen jälkeen asiakkaalle.

Emme toimita tilauksia ahvenanmaalle.

7. Toimituksen viivästyminen

Jos tuotteiden toimitus myöhästyy ilmoitetusta keskimääräisestä toimitusajasta, pyrimme tiedottamaan asiasta mahdollisimman nopeasti. Mikäli toimitus myöhästyy kolmannen osapuolen johdosta ("kuljetusliike") emme välttämättä saa tästä erillistä tietoa. Suosittelemme olemaan tässä tapauksessa yhteydessä suoraan kuljetusliikkeen asiakaspalveluun.

Jos tilauksella on useampia tuotteita voi olla, että ne lähetetään eri aikaan riippuen tuotteen tilasta. Tuotteen tilan olemme pyrkineet ilmoittamaan tuotesivulla mahdollisimman tarkasti niiden tietojen mukaan, joita meillä kunakin aikana on.

Mikäli tilauksesi sisältää ennakkomyynnissä olleita tuotteita tullaan ne lähettämään tuotesivulla olevan arvion mukaisesti mahdollisesti erillisenä toimituksena muista tilauksen tuotteista. Ennakkotilauksessa olevien tuotteiden ilmoitettu saapumispäivämäärä on paras mahdollinen arvio sen hetkisen tiedon mukaan. Ne voivat kuitenkin muuttua ja/tai tarkentua myöhemmin. Merkittävissä muutoksissa arvioituun toimituspäivään, pyrimme ilmoittamaan asiasta mahdollisimman nopeasti.

 

Emme vastaa kolmannen osapuolen ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän force majeure -esteen aiheuttamasta viivästyksestä tai tilauksen katoamisesta. Emme vastaa kolmannen osapuolen aiheuttamista vahingoista tai virheistä.

8. Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen peruuttamis- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain myytyjä tuotteita. Suoritetulla asennustyöllä tai muulla vastaavalla lisäpalvelulla ei ole peruutusoikeutta.

Palautus- ja peruutusoikeus on voimassa 60 päivän ajan tuotteen vastaanottamisesta.

Peruutusilmoitus tulee lähettää treenikaupan asiakaspalveluun viipymättä. Lisäksi palautuslomake tulee olla täytettynä ja mukana palautuvassa lähetyksessä. Ilman palautuslomaketta emme pysty kohdistamaan palautusta tilaukseesi.

Voit peruuttaa tilauksen kokonaan, osittain tai pyytää koonvaihtoa. Asiakaspalautus ja koon vaihtaminen on ilmaista.

Palautuneet tuotteet tulee olla muuttumattomat sekä jälleenmyyntiarvolla mitattuna vähentymättömät. Treenikaupalla on oikeus korvaukseen mikäli tuotetta on käytetty sen jälleenmyyntiarvoa alentavalla tavalla tai tuotteen myyntipakkaus tai sen sisältö on vahingoittunut. Asiakkaan vastuulla on pakata tuotteet vastaavalla tavalla kuin ne on toimituksesta vastaanotettu sekä huolehtia parhaalla mahdollisella tavalla niiden suojaamisesta toimitusta varten.

Palautusoikeuden määritelmä:

  1. Tuote tulee palauttaa 60 päivän aikana sen vastaanottamisesta.
  2. Tuotteen tulee olla uutta vastaava tai vähintään samassa kunnossa kuin se on vastaanotettu
  3. Tuotetta ei saa käyttää tavalla, joka vähentää sen jälleenmyyntiarvoa
  4. Tuote tulee pakata ja palauttaa takaisin vastaavalla tavalla kuin se on vastaanotettu
  5. Tuotteen myyntipakkaus tulee olla ehjä ja muuttumaton
  6. Pakkausmateriaalit sekä tuotteeseen kuuluva sisältö tulee olla ehjä ja käyttämätön.
  7. Tuotteeseen tai myyntipakkaukseen ei saa kiinnittää tarroja, teippiä, tehdä merkintöjä tai muuta jälleenmyyntiarvoa alentavaa
  8. Hygienia tuotteilla ja sinetöidyillä tuotteilla ei ole peruutus/palautusoikeutta vastaanottamisen jälkeen.
  9. Tuotetta ei voi palauttaa kasattuna vaan se tulee olla alkuperäisessä myyntilaatikossa.

Emme vastaanota lähetyksiä, joita ei toimiteta suoraan varastoomme. Emme myöskään lunasta palautuksia, jotka ovat lähetetty postiennakolla.

Emme vastaa asiakkaalle muodostuneista välillisistä kustannuksista, jotka ovat syntyneet tilauksen palautuksen takia. Asiakaspalautus on ilmainen käyttämällä palautuslomakkeessa olevaa sopimustunnusta. Rahtitoimituksissa tilaamme noudon erikseen.

Palautamme maksun Klarnan kautta 30 päivän sisällä palautuksen vastaanottamisesta. Palautamme suorittamasi maksun mikäli kaikki palautetut tuotteet ovat peruutusehtojen mukaiset.

Lisätietoa palauttamisesta >

9. Reklamaatiot

Suosittelemme tarkistamaan lähetyksen mahdollisimman pikaisesti vastaanottamisen jälkeen. Mikäli havaitset toimituksessa puutteita/virheitä tai tuotteessa ja/tai myyntipakkauksessa on näkyviä vaurioita, tulee niistä ilmoittaa asiakaspalveluumme viipymättä. Kaikilla tuotteilla on kuluttajasuojalain 5. luvun mukainen kuuden kuukauden virhevastuu. Joillekkin tuotteille on mahdollisesti annettu valmistajan toimesta pidempi vapaaehtoinen lisätakuu.

Keräilyvirheet

Jos lähetyksesi on puutteellinen, ilmoita siitä asiakaspalveluumme. Lähetämme puuttuvat tuotteet viipymättä mikäli kyse on puutteellisesta toimituksesta. Huomioithan kuitenkin, että voimme lähettää tuotteita myös eri aikoihin tai eri varastoista riippuen tuotteen tilasta ja lähtövarastosta. Jos tilauksellasi on ennakkotilaus tuotteita lähetetään ne myöhemmin ilmoittamamme arvion puitteissa. Voimme myös toimittaa tuotteita muista kuin meidän päävarastolta. Mikäli tuote on myytävissä muussa varastossa kuin päävarastossa on tuotekortilla maininta "toimitus välivarastosta".

Myyntipakkaus hajonnut

Jos myyntipakkauksessa tai tuotteessa on näkyviä vaurioita tilausta vastaanotettaessa tulee siitä reklamoida samantien kuljetusliikkeen kuljettajalle sekä asiakaspalveluumme. Lähetä lisäksi asiakaspalveluumme tarkempi selvitys asiasta sekä mahdollisia kuvia rikkoutuneesta tuotteesta.

Valmistusvirhe

Mikäli tuotteessa on havaittavissa valmistusvirhe takuun puitteissa olet oikeutettu saamaan uuden tai vastaavan tuotteen, mikäli alkuperäinen tuote on loppunut. Pääsääntöisesti vaadimme virheellisen tuotteen palautuksen varastoomme jatkokäsittelyä varten. Mikäli kyseessä on kuntolaite katso kohta 11. Laitteiden huolto

10. Laitteiden huolto

Kuntolaitteille tarjoamme valmistajasta riippuen 1-3 vuoden takuun. Takuuaika on mainittu tuotekortilla ja saattaa vaihdella merkin tai mallin mukaan. Laitteiden huoltotoimenpidettä sovellamme pääsääntöisesti yli 100€ tuotteiden osalta tai niiden ollessa normaalia postipakettia suurempia tuotteita.

Takuu edellyttää tuotteen käyttämistä valmistajan ohjeiden ja suositusten mukaisesti.

Laitteiden tai tavaroiden takuu raukeaa mikäli niitä käytetään tavalla mihin ne ei ole tarkoitettu käytettäväksi. Esimerkiksi kotikäyttöön tarkoitettua laitetta käytetään ammattikäytössä tai tuotteeseen tehdään omatoimisesti muutoksia.

Mikäli kuntolaite rikkoontuu annetun takuun aikana tulemme ensisijaisena vaihtoehtona huoltamaan/korjaamaan laitteen. Laite huolletaan tapauskohtaisesti, joko paikanpäällä tai se toimitetaan huoltoomme. Asiakkaalla on velvollisuus auttaa myyjää korjaamaan virhe parhaalla mahdollisella tavalla. Mikäli asiakas kieltäytyy edesauttamasta laitteen korjaustoimenpiteitä näemme tilanteen ylitsepääsemättömänä esteenä, joka voi evätä takuun.

Asiakkaan on ilmoitettava virheestä treenikaupalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun vika on havaittu tai se olisi pitänyt havaita.

Takuuhuollot hoidetaan kuluttajasuojalain määrittelemässä kohtuullisessa ajassa.

11. Riitatilanteet

Myyjän ja asiakkaan tulee ensisijaisesti pyrkiä raktaisemaan mahdolliset riitatilanteen neuvotteluteitse keskenään. Kuluttaja voi kuitenkin viedä riitaisuuden kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn tulee kuluttajan olla ensin yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot löytä täältä.

Kaikki riidat on ratkaistava Suomen lainsäädännön mukaisesti.

12. Muuta

Treenikauppa pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Emme luovuta asiakastietoja kolmansille osapuolille.